고등부 영수과사 자료/영어 자료

[영어 교과서 금성(김)] 듣기 해석 1과

여기가로두스 2016. 5. 28. 23:07

[영어 교과서 금성(김)] 듣기 해석 1과

1과영어듣기해석.hwp



실용 2-1 본문해석

 

p.10

Let's Communicate 1

A Listen In

M: Hey Gina, what's that in your hand?

W: It's a sign-up sheet for the school festival's talent show.

M: I'd like to join the talent show, too. What do I have to do?

W: There is a sign-up sheet on the last page of the school newsletter. You just fill out the form and leave it at the office.

M: Cool! I can't wait for the show.

----------------------------------------

M : 안녕, Gina. 손에 들고 있는 게 뭐야?

W : 학교 축제 장기자랑 참가 신청서야.

M : 나도 참여하고 싶은데. 어떻게 하면 되지?

W : 학교 Newsletter의 마지막 페이지에 신청서가 있어. 양식을 기입해서 사무실에 내면 돼.

M: 잘됐다! 빨리 장기자랑에 참여하고 싶어.

 

B Listen & Do

G: Harry, did you read the article in the school newsletter titled: "Look who's coming to visit"?

B: Not yet. What's it about?

G: It says that representatives of two leading companies are going to visit our school tomorrow.

B: Really? What are they going to do?

G: They are scheduled to tour around our school in the morning and give a presentation to us in the afternoon.

B: Is there any chance to talk to them?

G: They are going to have a Q-and-A session after school.

B: What a great opportunity! I can't wait.

-----------------------------------------------------------

G : Hary, 학교 newsletter“Look who's coming to visit”란 기사 읽었니?

B : 아니, 아직. 무슨 내용인데?

G : 두 개의 선도 기업 대표자들이 내일 우리학교를 방문한데.

B : 그래? 와서 뭘 하는데?

G : 오전에 학교를 둘러보고 오후에 설명회를 갖는데.

B : 그들과 말할 기회가 있을까?

G : 방과 후에 질의 응답시간을 갖는데.

B : 좋은 기회구나! 정말 기다려져.

 

p.11

C Speak Out

Yeji: What after-school activity did you sign up for this semester?

Jinwoo: I haven't decided yet. But I'd like to sign up for the swimming class because I can

keep myself healthy! How about you?

Yeji: I already signed up for the art class because I want to develop my creativity. I can't wait for the class to begin.

----------------------------------------------

Yeji: 이번 학기 방과 후 활동은 뭘 등록했니?

Jinwoo: 아직 결정 못했어. 하지만 수영 강좌에 등록하려고 해. 내 건강을 지키고 싶거든! 너는 어때?

Yeji: 미술 강좌에 벌써 등록했어. 나는 내 창의력을 개발하고 싶거든. 강좌가 빨리 시작되면 좋겠어.

 

p.12

Let's Communicate 2

A Listen In

M: Hey, long time no see. How was your vacation?

W: It was wonderful. I traveled to many places with my family. How about you?

M: Nothing special. Actually I think I wasted my vacation, so I'm making a resolution.

W: What will you do?

M: I'm planning to keep a diary in English.

----------------------------------------------

M : , 오랜만이다. 방학은 어땠어?

W : 아주 좋았어. 가족과 여러 곳을 여행했어. 너는 어땠어?

M : 그저 그랬어. 사실 방학을 허비한 것 같아서 한 가지 결심을 하고 있어.

W : 무엇을 할 건데?

M : 영어로 일기를 써볼 계획이야.

 

B Listen & Do

John: Hi Hyojin! How have you been?

Hyojin: I have been well. How about you, John?

John: Great! By the way, where are you going in such a hurry?

Hyojin: My cousin is scheduled to arrive from Canada this afternoon. I'm going to meet him at the airport.

John: What part of Canada is he from?

Hyojin: Vancouver. He is a 10th grade high school student.

John: You know, I’d really love to meet him! I'm planning to go to Vancouver this summer vacation and I have many questions to ask about the city.

Hyojin: Then why don't you come along with me? We can meet him together.

John: Well, I'm busy now. But let’s have lunch together tomorrow. I'll treat both of you.

-------------------------------------------------

John : 안녕, 효진아! 그동안 어떻게 지냈니?

Hyojin : 잘 지냈어. 넌 어땠어, ?

John : 아주 좋았어! 그런데 어디를 그렇게 바쁘게 가니?

Hyojin : 사촌이 오늘 오후에 캐나다에서 올 예정이야. 그래서 사촌을 만나러 공항으로 가고 있어.

John : 캐나다 어느 지역 출신이니?

Hyojin : 밴쿠버야. 고등학교 1학년 학생이야.

John : 저기, 네 사촌 정말 만나보고 싶다! 이번 여름에 밴쿠버에 갈 예정인데 그 도시에 대해 물어볼게 많아.

Hyojin : 그럼 같이 갈래? 같이 만나도 돼.

John : , 지금은 바빠. 하지만, 내일 같이 점심먹자. 내가 낼게.

 

p.13

C Speak Out

John: Did you make a resolution for this semester?

Hojin: Sure. I will study English conversation this semester.

John: Great idea. How will you study?

Hojin: I'm planning to keep a diary in English and to watch American sitcoms.

--------------------------------------------------

John : 이번 학기 각오 세웠니?

Hojin : . 이번 학기에 영어 회화를 공부할 거야.

John : 좋은 생각이야. 어떻게 공부할 건데?

Hojin : 영어로 일기를 쓰고 미국 시트콤을 볼 거야.

 

p.14

Communicate for Real

B: Have you heard about the new after-school programs?

G: No. What kind of activities will there be?

B: There will be a baking class and a salsa dance class this semester. I already signed up for the baking class.

G: Salsa dancing? That sounds right for me! Actually I was planning to learn how to salsa dance.

B: Sounds perfect!

G: I can't wait for the first class!

----------------------------------------------

B: 너 새로 개설된 방과 후 프로그램에 대해 들었니?

G: 아니. 어떤 활동 들이 생기는데?

B: 이번 학기에 베이킹 강좌하고 살사 댄스 강좌가 생긴데. 난 벌써 베이킹 강좌에 등록했어.

G: 살사 댄스라고 했니? 그건 나한테 딱 맞는 거 같은데! 사실 난 살사 댄스 배울 계획이었거든.

B: 아주 잘됐네!

G: 첫 수업이 너무 기다려져!

 

 

p.28

Check It Yourself

A Listening

1

W: Hi Sam. Long time no see. What have you been up to?

M: I have been away on a family trip.

W: Nice! Have you finished all of your English homework?

M: Oh no - I completely forgot! What is it again?

W: We have to read two Dickens novels and write book reports on them.

M: Well, fortunately I have a week left. Thank you for letting me know.

-----------------------------------------------

W: 안녕 Sam. 오랜만이다. 그동안 어떻게 지냈어?

M: 가족여행을 다녀왔어.

W: 멋지다! 그런데 영어 숙제는 다 끝냈니?

M: 이런, 완전히 잊고 있었네! 숙제가 뭔지 다시 한 번 말해 줄래?

W: 디킨스 소설 두 편을 읽고 보고서를 쓰는 거야.

M: , 다행히 일주일이란 시간이 남았구나. 알려줘서 고마워.

 

2

1 The school library volunteer sheets are posted in this month’s newsletter. 2 If you would like to volunteer, please fill out the form and submit it to the administrative office. 3 Before each volunteer is accepted, they will be interviewed by the Vice Principal in the library, starting at 5 p.m. next Tuesday. 4 We sure appreciate all of your assistance. It is a tremendous help!

--------------------------------------------------------

1 학교도서관 자원 봉사 지원서를 이번 달 뉴스레터에 올려놓았습니다. 2 만약 참여하고 싶다면 양식을 작성해 행정실에 제출해 주세요. 3 지원자들은 승인되기 전에, 다음 주 화요일 오후 5시에 도서관에서 교감선생님의 면접이 있습니다. 4 자원에 감사드립니다. 큰 도움이 될 거에요!

 

B Speaking

W: What are you doing, Michael?

M: I’m putting a stronger lock on my locker.

W: Why are you doing that?

M: Didn't you read about that robbery in the school newsletter?

W: I did. It said that our English teacher had some valuable possessions stolen from his room a week ago.

M: Right. That's why I’m beefing up my lock.

--------------------------------------------

W: 마이클, 뭐하고 있어?

M: 내 사물함에 좀 더 튼튼한 열쇠를 채우고 있어.

W: 왜 그래?

M: 학교 뉴스레터에서 절도 사건에 대한 글 안 읽었니?

W: 읽었어. 일주일 전에 영어 선생님이 사무실에서 귀중품을 도난당했데.

W: 맞아. 그래서 열쇠를 튼튼하게 하는 중이야.